Sériová diagnostika

Sériová diagnostika se provádí přes sériové rozhraní,tzv diagnostickou zásuvku umístěnou v interiéru vozidla.Kolem roku 2000 se sjednotil tvar a zapojení pinů této zásuvky pro všechny výrobce automobilů.V této době byly definovány normy ISO9141, J1962, J1850 a ISO-15765 sloužící k diagnostice emisních systémů osobních automobilů.Standard SAE J1962 zavádí jednotnou 16-ti pólovou diagnostickou zásuvku s daným zapojením pinů tzv. OBD konektor (On Board Diagnose).To umožnilo větší rozvoj multiznačkových diagnostik a jejich velké rozšíření do neznačkových servisů.Ty pak mohly lépe a snadněji opravovat stále složitější a modernizovanější automobily různých značek.

Po připojení diagnostického zařízení k vozidlu dokáži editovat a mazat paměť závad v řídících jednotkách,provádět změny konfigurací a nastavení jednotek,testování komponent pomocí spouštění akčních členů a mnoho dalších funkcí dle možností řídících jednotek a použité diagnostiky.Řídící jednotky jsou stále více schopné sledovat chování systému, k jehož řízení byly určeny(např. motor,převodovka,komfort,airbag …).Případné odchylky chování se pak zaznamenají v podobě chybového hlášení v paměti jednotky.To usnadňuje lépe a efektivněji lokalizovat případnou závadu.Nesmíme ovšem zapomenout,že tyto hlášení nás pouze navádějí na místo případného problému.Pro jeho přesnou lokalizaci je nutné provést měření pomocí PARALELNÍ diagnostiky,pomocí které dokáži měřit fyzikální veličiny v jejich skutečné podobě a v reálném čase.

K diagnostice vozidel používám dvě multiznačkové diagnostické zařízení zn.TEXA a BOSCH. To mi umožní přesnější lokalizaci závad a pokrytí více než 90% u nás používaných vozidel.                                                                                                                                                                                                     Dále jsem vybaven značkovou diagnostikou VAG pro koncernová vozidla a OP-COM pro vozidla Opel.

 

U tohoto článku nemůžete přidávat komentáře.